Δωρεάν ή έτοιμο λογότυπο.
Ο σχεδιασμός λογοτύπου είναι μια χρονοβόρα, λεπτή αλλά και άκρως δημιουργική διαδικασία. Για να πετύχετε ένα τέλειο αποτέλεσμα χρειάζεστε επαγγελματισμό, έμπνευση και εμπειρία. Κάθε κίνηση και σκέψη επάνω στο σχεδιασμό έχει και ένα νόημα.
Το λογότυπο είναι το όνομα της επιχείρησης και το σήμα της και πρέπει να αντανακλά τις ιδιότητες της. Μια μεγάλη μελέτη γύρω από αυτό έχει να κάνει με τον ανταγωνισμό.
Ένα λογότυπο αντιπροσωπεύει την επιχείρησή σας, άρα ο σχεδιασμός πρέπει να συμβαδίζει με τη φιλοσοφία, την ιστορία και την ποιότητα των προϊόντων/υπηρεσιών της. Να εφαρμόζει σωστά σε όλες τις διαφημιστικές προωθήσεις της εταιρείας. Κυρίως όμως πρέπει να είναι και ξεχωριστό ώστε να μην μοιάζει με κανένα άλλο.
Βασικές προδιαγραφές:
- Να είναι μοναδικό και αναγνωρίσιμο
- Να είναι σύγχρονο
- Το κοινό να λαμβάνει αμέσως τη πληροφορία και το μήνυμα που θέλει για την επιχείρηση
- Να μην αλλοιωθεί σε περίπτωση που γίνει σμίκρυνση και να φαίνονται καθαρά τα στοιχεία του
- Να εφαρμόζει καλά σε ετικέτες και συσκευασίες
Για τους ανωτέρω και μόνο λόγους, πρέπει να αναλαμβάνουν τη δημιουργία του, επαγγελματίες του κλάδου.
Όταν, όμως, ο επαγγελματίας προτιμήσει να εξοικονομήσει χρήματα για τη κατασκευή του λογοτύπου του, η ενέργεια αυτή μπορεί να ενέχει σοβαρούς κινδύνους για το κύρος και τη φήμη της επιχείρησης του.
Το δωρεάν ή έτοιμο λογότυπο είναι μια παγίδα που στην αρχή σε δελεάζει και μετά ψάχνεις να βρεις τρόπους να επαναφέρεις τη σωστή εικόνα της επιχείρησης. Με ένα δωρεάν ή έτοιμο λογότυπο αυξάνει τη πιθανότητα να χρειαστεί στο άμεσο μέλλον επανασχεδιασμό για μια σωστή και ποιοτική δουλειά.
Οι κίνδυνοι για ένα δωρεάν ή έτοιμο λογότυπο
- Η δημιουργία ενός δωρεάν ή έτοιμου λογοτύπου μέσω κάποιας πλατφόρμας μπορεί να αποτελεί μια λύση εύκολη, γρήγορη και οικονομική για τον σύγχρονο επαγγελματία, σίγουρα όμως όχι αξιόπιστη. Συνήθως τα λογότυπα που προκύπτουν από μια τέτοια εύκολη λύση, είναι χαμηλής ποιότητας αισθητικά.
- Το λογότυπο δεν σχεδιάστηκε με συγκεκριμένες γραφιστικές προδιαγραφές όπως αναφέρθηκαν παραπάνω. Δηλαδή:
α) Δε θα είναι μοναδικό, αφού concept δεν θα υπάρχει και έτσι η ιδέα δεν θα είναι μοναδική.
β) Δε θα μπορούν να γίνουν στοιχειώδης αλλαγές για τη βελτιστοποίηση του ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να το δει ο πελάτης και σε άλλες σχηματικές ή χρωματικές εκδοχές για να μπορέσει τελικά να αποφασίσει με σιγουριά για τη τελική μορφή του.
γ) Δε θα μπορεί να γίνει mockup (φωτοαπεικόνιση) για να το δει ο πελάτης πως εφαρμόζει παράδειγμα σε μια ταμπέλα, σε μια επαγγελματική κάρτα, σε έναν εξωτερικό χώρο, σε μια διαφημιστική μακέτα, σε μια ιστοσελίδα κτλ.
Δείτε εδώ περισσότερα λογότυπα